torsdag 22 oktober 2009

Zappa vet jag inte mycke om.

Stackars mr.V har försökt att få mig att inse Frank Zappas
storhet, visst, men jag har bara kommit till Bobby Brown..
Han har spelat skivor, berättat o förklarat, han har köpt
Zappafilmer för att ge mig en vidare bild av detta geni..
Jag har inte fattat nåt utan blivit väldigt trött eller fått
en lust att dricka mängda med vin (vilket jag gjort)
Ikväll ska jag med ny energi o stor nyfikenhet höra
Zappa i Rumon Gamba o UmeåSymf,ork, gestaltning..
O jag ber på mina bara knän..
Please mr.Gamba please.. hjälp mig att fatta, att förstå,
att inse vari storheten i denna genialiska mans musik,
tankar o humor ligger..ge mig nyckeln till denna skattkista..
Jag vill, vill, verkligen bli en riktig Zappa-fan, ikväll kanske
undret sker, att även jag får skåda ljuset (eller mörkret)...
Nu blev jag sådär trött igen måste gå o vila, vin ..nä inget vin
det passar sig inte en torsdag morron kl 09.10..suck..

4 kommentarer:

  1. Nästa steg i den musikaliska utvecklingen blir att jag introducerar dig i Lemmy Kilmisters liv. Mr Motörhead alltså. Mycket mer än "everything louder then anything else" även om det givetvis är tongivande(!). Ska spela mina 30 skivor, läsa högt ur hans självbiografi och byta x-bullarna mot bakelser i form av Marshallförstärkare. Ja, vi ska ha sååå kul...

    SvaraRadera
  2. O baj dä väj. Kommentaren på FB igår skulle egentligen bara vara till dig men jag tryckte tydligen på fel knapp. Det var i o f sig ingen fara men inte vad jag räknat med. Det blir bara glada men beiga hälsningar och rapporter om vad jag åt till frukost där i fortsättningen...

    SvaraRadera
  3. anar att jag ska släpas genom ännu ett musikaliskt lövverk, ska göra mitt bästa, håller på att bli van o självklart ska det bli sååå kul...idag Zappa imorrn Lemmy...
    Träffade Lasse Lystedh ikväll,, må han leva i hundra år så jag har nånstans att vila mellan varven....när det gäller FB så är det en utmaning att vara så blond som möjligt annars blir det trist..

    SvaraRadera
  4. Det är inte säkert att du förstår Zappa hur du än försöker! Att gilla musik genom att enbart lyssna till det är ibland svårt! Ibland ligger storheten i att förmedla en känsla som finns där och då för personen som blir hopplöst förälskad i den musiken för all evighet. För den som inte var just där och där just då, kanske inte upplever samma sak. Det har med känslan lika mycket som med musiken att göra! DÄREMOT så kan man gilla musiken för att den gör din mr.V. glad och trevlig att ha att göra med. Det får bli din koppling till Zappa...och det är ju inte den sämsta kopplingen! Ge det tid och händer inget så betyder inte det att du är dum, du är bara på ett helt annat plan!

    Ebba G

    SvaraRadera