onsdag 14 oktober 2009

Att stanna upp o se det lilla..
Ännu en blogg om oss rusande moderna
människor i vårt rusiga samhälle..

Vem tar sig tid att lägga sig knä på för att kolla
in vårens första krokus..
Hur många ger sig stunden att varje dag känna
efter hur deras hjärtan mår..
Vem stannar upp så länge framför anslagstavlan på
ICA att han hinner lägga märke till den lilla lappen
med texten,
42-årig man, snäll o kelig, söker nytt hem pga av allergi.
Ring Sara efter 16:00 XXX-XXXXXXX
Jag bara undrar........
Själv höll jag på att missa att min "hjärtan på ett snöre"
börjat blomma, små små rosa pittar, måste bara skratta..
Den skulle jag nog missat om jag varit frisk o snabb som
förr i tin, allt har tydligen nåt gott med sig..

(fröet till denna blogg sådde Kerstin med sin
"konstverk på marken" fotoblogg)

1 kommentar:

  1. Men jisses, vad ställer jag till med? Bara positiva saker hoppas jag. ;)Visst är det ganska fascinerande vad mycket man upptäcker när man hänger kameran om halsen. Jag är så skadad nu så jag ser bilder överallt, även när jag inte har kameran med.
    Vilken fin blomma, har aldrig sett en sån förut. Du, den där lappen på ICA såg intressant ut. :)
    Kryp vidare i rabatten nu och ha en mysig dag.

    SvaraRadera