onsdag 7 oktober 2009

En trevlig ångest..

Om jag jämför ja, beslutsångest är inte alltid en
oangenäm känsla, om man tänker efter..
I morrn eller på Fredag måste vi ha tagit det
sista beslutet hur köket ska bli..
Det finns en naturligt begränsande faktor...
Pengar, dom har vi inte gott om , så Ikea (självklart)
blir svaret, men där är problemet inte över.
Har nu en ganska klar bild över köksskåparnas
placering o fördelning.
Men vilka luckor o finns dom även i vitrin, om inte
hur gör vi då, finns det en annan typ som har vitrin
men har dom då samma vita färg..
Sidostyckena är dom verkligen bara 217 märkligt..
Fläkt har vi inte bestämt ännu.
Knoppar ja, va tusan vill jag ha, det finns faktiskt
flera jag gillar för en gång skull.
Hur ska jag göra med skåparna snett ovanför
diskbänken...
Hur mycket hänsyn ska jag ta till huset, ursprungstilen...
Vad kommer detta att kosta..Iiiiiaaaahhh....
Faktum (kul va) är att jag älskar att rita kök eller va
tusan som helst, men det är lättare åt andra.
Då är min tanke fri o fantasin o sunda förnuftet på
sin spets, när det handlar om mitt eget blir det error..
Tur är att vi har Mats, han tänker när inte jag kan.
Valter har god koll på pengarna (hoppas jag)..
Detta är verkligen ÅNGEST o SKITROLIGT...
Detta är verkligen en märklig kännsla..
Detta är verkligen dagens verklighet o jag som ska
sjunga ikväll, det får jag inte glömma, orkar inte
ens vara nervös, märkligt...
Vårt köksbord..
Kram på er alla i etern !




1 kommentar:

  1. Beslut, beslut,det är inte lätt när det kommer till sån stor process som att byta kök.
    Ska du inte satsa på luckor med lite lantligt stuk? Skulle inte det passa bra där ute på landet. :) Och så gamla hederliga handtag. Typ dom som fanns på köpmansdiskarna förr.
    Bara en tanke. :)
    Lycka till.

    SvaraRadera