söndag 25 oktober 2009

98 99 å 100 bollen är borta...

dagens köksfönster.

Morrn..99 blogginlägg på 70 dar, what..
Nån drog ut proppen o nu läcker jag konstant.
I dag..min 100... lätt som en Plätt...
.
Igår kväll Lörd..var vi trötta men mysiga.
Jag o Fillan berikade vår lille Andrej's själ med klassisk musik
från hans hemland, Ryssland.
Okej då, hans leende var lätt förtvivlat, men jag är övertygad
att han kommer att tacka oss nån gång i framtiden..
(eller så var det vår dans som förvirrade honom,hmm)
Fillan kom på (hon kommer oftast på saker) att hon måste få
nåt salt o sött att äta, då tänker jag plättar..
Sagt o gjort, hon började grädda plättar, plötsligt visar det sig
att vi har två 08'a följare i huset.
Fillan o jag sänkte våra huvuden i sorg,, över att dessa våra
käraste inte voro stadiga Norrlänningar utan två storstadfjollor..
Jag kommer inta att dra upp några riktlinjer här idag, men det
nya uttrycket att göra en plätt till en pannkaka kommer från
våra södra delar av landet.
Många här i norr lider av mindervärdeskomplex o vill då gärna
ta efter 08-beteenden för att göra sig lite märkvärdigare.
Nu vart Fillans Plättar fantastiskt goda,
En Plätt är en lätt, frasig konsistens med lite salt i smaken...
Varje plätt är unik i sig, ett litet konstverk..
installation..eller..
.
Ser framemot en söndagsfrukost med Fillans Plättar
med tillbehör, tända ljus o Strav..okej nåt från radion..
Tjao.

4 kommentarer:

  1. Det låter som mina drömplättar. Tyvärr är det oftast just en dröm.Det som har levererats till mig är mer en blek deg som aldrig blir frasig. Men jag har pussat leverantören adjö, och assistenten du träffade är duktig på mat och - hoppas jag -även plättar. Läste i AB idag om killen i rullstol som skulle på fest till Uppsala. Men trots löften fanns ingen som körde lyften när han kom fram så det var bara att åka tillbaka till Stockholm. Det är nästan som då jag ser programmet där tre killar väljer bland en massa tjejer ( i nästa avsnitt ska de visst se vem som gyttjebrottas mest upphetsande) jag tappar målföret och tror inte det jag ser.

    SvaraRadera
  2. Nu blir jag lätt galen! Jag skrev en rätt lång kommentar till denna blogg. Och gjorde precis som man ska. Men nu verkar den ha försvunnit.

    SvaraRadera
  3. Tar tillbaka galenskapen. Nu är ju min kommentar där den ska vara. Gomorron, en sännande vecka väntar...

    SvaraRadera