måndag 19 oktober 2009

Vill inte vara mig idag..

måndag morron
Det ligger lite vitt, här o där utanför mitt fönster.
Toddy sitter vid diket o spanar på möss, tuggar i
sig lite gräs, kattlycka.
Det är inte bara jag som är utpumpad just nu.
mr.V tog god tid på sig att ta sig till kossorna i morse.
Jag såg på hans kroppspråk att det går tungt..
Själv är jag så trött att morgonångesten nästan
är olidlig, oron blir fysisk..
Det är ganska osmart av kroppen att starta detta
energikrävande tillstånd när man redan är urslut
o totalt tömd på energi..
Eller så är det ett smart drag.
Här får du för att du inte sköter om dig, det ska göra
ont, riktigt ont så du inte gör om detta mot mig kanske
kroppen vill säga.
Är huvut dumt får kroppen lida, typ..
Okej, jag vill mer än jag klarar men vill INTE vara så..

o Okej helgen har varit hektisk O.... fantastisk..
Många möten med människor, varma o intressanta.
Insupit vackra Höst-Sverige genom bilrutan..
Uträttat lite för Världens barn..
Flyttat ut mina egna barn..
Pratat för mycke, blivit för känslosam, virrat som
vanligt o självklart glömt en massa som jag tänkt göra.

Här i huset just nu råder stillhet, bara datorn surrar.
Det är tyst, tyst, ute ser det tyst ut...
Här där jag sitter är det tyst o rent..
Men jag vet att resten av huset består av damm o jord efter
helgens bärande o kånkande, allt som plockats fram från
vinden, bossigt o sågspån, drällt över hela huset..
O jag vet att jag kommer att sitta här o inget kommer
att hända, "bara't" är borta idag.
Inget annat att göra än att testa om det går att "bara"
damsuga hallen o övervåningen i morrn.
Kanske till helgen kan det möjligen vara så att jag
orkar "bara" ta tvätten o damtorka med.
Får satsa på det o acceptera läget..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar