måndag 5 oktober 2009

Som Prinsessan på ärten..

Sagt det förut säger det igen....
Det är heligt att sova !
Sover rätt bra nuförtiden om jag jämför...
Men bättre kan det bli, ungarna som bor
här är nog dom mest hänsynstagande ungarna
i landet när det gäller att smyga på kvällarna.
Men när jag inte mår bra känner jag deras
vibbar i luften så vad hjälper det..
Det blir som om man vore utan skinn, allt ljud,
alla dofter, vibrationer, aningar, ibland tror jag
även andras tankar, hm rättare sagt andras känslor.
går rakt in i mig o jag kan inte komma undan.
Känner till o med om katten går utanför sovrums-
dörren o vill ha mat..
Lätt jobbigt kan jag lova..men det finns knep även
för detta dilemma o som sagt det är snart glömt
problem, sådeså..
Undrar om Prinsessan på ärten led av utmattnings-
depression, hon verkade också lättstörd (lätt störd)..

O hon sov så gott i alla sina dagar !

2 kommentarer:

  1. Ja, hon var ju lätt störd så jag tror att hennes rikedom och status ställde till det så hon fick ångest. Se på alla kändisar, rika, framgångsrika men knarkar ihjäl sig och tar livet av sig. Man ska ha det lite lagom sådär. Och själv är jag också lätt störd, har min näsa som mitt dilemma, piper det eller susar det minsta, ja då är jag vaken den natten...
    Hoppas du får en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Åtminstone för skröpliga kroppar mrd klena ben funkar elunderverket jag fått låna. Tillsammans med en ytterst avancerad luftmadrass. Det räcker med att jag tittar på den och hötter med fingret så pyser den till och reglerar trycket någonstans i sitt hemliga inre...

    SvaraRadera