måndag 26 oktober 2009

Smiter

gör jag faktiskt...
vet inte riktigt hur mycke folk som ska passera detta hus idag.
Klövvårdare, bönder, foderrådgivare mm..
Igentligen folk som jag gillar, härliga typer, men jag orkar
bara inte vara social..
Det är inte ofta jag föredrar staden, men idag gör jag det..
Ska gå runt o vara anonym, kanske ta en fika.
På hemvägen ska jag lämna lite grejjer till Gut o Andrej i lyan..
När jag sedan kommer hem hoppas jag huset är tomt på
gäster o att det är lika tyst som nu, när jag sitter här..
mol allena o njuter...trotts klumpen i bröstet..
Det är hög tid att sätta sig ned o invänta min själ..
Har kutat allt för mycke nu o är ordentligt förvirrad.
Klumpen i bröstet, tinitusen, sömnbristen o det dåliga
minnet är tecken, så nu ska jag återhämta mig ett tag..
Jag längtar till mitt rum på vinden, min ateljé, ska bli klar
då har jag ett ställe där jag kan vara, bara jag...
Ska tillverka en skylt VAR GOD STÖR EJ på dörren..
Ett rum för mig o min själ att bli hel i...
En lyx som jag ta mig f-n ska njuta av cause I'm worth it...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar