tisdag 13 oktober 2009

Dead bull...

står det på konservburken som är avbildad på
skivomslaget till min åka-bil-med-mr.V plåga..
Har ännu inte bestämt mig om detta är en bra
skiva eller en dålig sådan..
Eureka...det är just det den är bradålig..

Mina damer o herrar får jag presentera...........
Howlin'Harper o the Slim Daytona bluesband !

Det började så här..vi var på en av våra tredagars
semestrar, denna gång i Vilhelmina..
Skulle göra en dagstripp till Saxnäs o kolla vackra
Ricklundgården..
När vi kom mot Malgomaj kom vi på att vi glömt tanka..
inte bra, vi som hade tänkt ta en extra liten sväng in i
Skog o kolla om Gunnar's o Ira's stuga stod kvar.
Men ingen fara, i dessa trakter blir man aldrig "ståen"..
Dieselpump fanns på Malgos' Lanthandel..
Där fanns även det bästa hårschampo jag haft, tillverkat
av blommor o blader av en kvinna i trakten..
.....där såldes även denna skiva....BULLS BLUES...
Nu startar inte mr.V vår lilla Pärla utan att också dra
på volymen på dessa två män från Malgonäs som med total
kärlek o att inte alltid så välljudande munspel
tagit över en stor del av vår tid i bilen..
Vart tog den gamla visdomen "variation förnöjjer" vägen ?
Tror jag lider av Blues-överdos...Aaaagghhhh....

(diggar faktiskt dessa bluesgossar..men säg det inte till mr.V)

2 kommentarer:

  1. Hej, det är jag som är Howlin' Harper. Skoj att ni köpte vår skiva! Bra betyg att den i alla fall inte åkte ut genom bilrutan, skönt att du plågats av den, plåga är nämligen en av bluesens grundstenar, jag kommer att hemsöka dig med mitt munspel! Tacka Mr. V för att han förgyller era bilfärder med blues från Malgonäs, han är förmodligen en riktig karl och tillika vårt största fan!
    Mvh/Howlin' Harper

    SvaraRadera
  2. Hur kul som helst, du får gärna hemsöka mig hur mycke du vill, har redan mr.V som nöter mitt öra..Undrar Hur f-n du hittade mitt lilla blogg
    inlägg, vem har skvalrat, är sååå nyfiken..
    Ni ska veta att eran skiva var pricken över i på vår minisemester i V-mina...
    Jag ska krama mr.V o hälsa..hör gärna av dig igen..det här var sååå kul.
    Sköt om dig mr.Howlin'Harper

    SvaraRadera