måndag 5 oktober 2009

Utbränd o svart i kanterna

en ny vecka har börjat med nya under. Och..

Blir påmind om att jag inte är frisk ännu,
när jag inte riktigt kan glädjas åt alla mina nya
o fantastiska möjligheter..
Min värld är trött o med en nötande ångest
som inte vill släppa taget riktigt.
Darrig efter helgens magtrauma...
Sinnet är grå o kroppen säger ajj, särskilt
bak skulderbladen..
Jag har gett mig den på att bli frisk, få orken
tillbak, min kroppskemi att funka bra, m,m
Tror att jag har en energitjuv nånstans i min
kropp som flyttat in när jag var tunnskinnad..
Han är en nyupptäkt, resterande anledningar till
min livssituation kan jag det mesta om vid det
här laget..
Är nog så illa tvungen att ta itu med den om jag
ska komma nån vart med resten..men hur..

Våga se, våga stanna..o se...

Steg ett är att ta tillbak min tid, mitt liv.
Vuxna barnen ska ut, är så trött på att ta hand
om andra vuxna, även mina vuxna barn..o
andras föresten.
Nu får dom komma hit när jag vill o orkar med,
så att det blir en givande möte även för mig..
Huset ska bli praktiskt o lättskött...
Jag ska leva i min takt o min ensamhet så att
mina långsamma tankar har en chans att kläckas.
Mina rutiner, var dag, o när jag känner att jag
känner mig o hör mina tankar, då kan jag bli
bra för alla o mig själv igen.
Som det är nu går det inte längre, jag är på väg att
bli hysterisk, känner mig pressad i ett hörn.
har levt under för högt tryck alltför länge nu.
O så är jag tvungen att ta mig mod o ork att
hitta den gömda energitjuven...
Nu får det vara nog !
Jag vill känna att jag lever, mitt liv inte nån annans..
Hitta min självkänsla..hitta hem !

2 kommentarer:

  1. Bra! man har bara ett liv och det gäller att leva det, inte genomleva det.

    SvaraRadera
  2. Så sant...en dag i taget o snart så bubblar kraften upp igen o lusten till livslevandet...

    SvaraRadera