fredag 16 oktober 2009

Snart..

En dag närmare flytt..
På söndag går första flyttlassen, så kommer de rara
gossarna att ha sitt kryp in här i detta hus på vån,två.
Dom kommer att förstöra sina lungor på denna balkongen
o jag ser inget o slipper må dåligt över att dom förstör
sig själva o sina pengar..
O jag slipper lukten av sur rök på min bro o ur
smutskläkorgen, skohögen i hallen kommer att närmast
försvinna, hatthyllan blir synlig o vantkorgen tom på
kepsar o bandanas...
Jag kommer inte att oroa mig över vad o att dom äter,
inte heller om dom sitter vi datorn hela nätterna..
Jag kommer inte att vakna kl 7.. o tänka, är dom uppe,
har dom försovit sig, hinner dom med frukost..nå mer..
Skafferiet kommer inte att vara ständigt tomt..
O dunket från övervåningen kommer att tystna.
Smygande Panterfisen kommer inte att skrämma
skiten ur mig sent om kvällarna, när han kommer
smygande för att säga gonatt..
Inte kommer jag att sitta korsögd o försöka hinna ta in
racerprataren Gut's monologer om allt mellan himmel
o jord, eller höra hans stamp, när han är irri.
Nä men va f-n äre med mig, jag ska sjunga den befriade
morsans jippivisa, men gnäller som en övergiven kärring..
Herre gud, kan nån skaka mig, så jag börjar funka...

3 kommentarer:

  1. Att skiljas är - om inte att dö en smula - så i alla fall lite sinnesutvidgande. Jag tycker du sammanfattat en mors tankar på ett fint sätt.

    Lord I

    Och nu håller vi tummarna för att detta funkar!

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna så dom blånar...

    SvaraRadera
  3. Hoppas att denna balkongen håller....

    SvaraRadera