lördag 31 oktober 2009

Grävmaskinsjazz...

I min ungdom så var grävmaskinist en av de saker jag
testade för eventuell framtida yrkesutövande.
Mitt tålamod var vid den tiden alltför obefintligt för
den skolan, kanske lika bra..
Men å va snyggt det är med en duktig grävmaskinist.
Det ser ut som en dans o för var gång jag ser en
dansande grävskopa vill jag sätta musik till..
Ingen grävskopa dansar likt en annan o musiken
måste alltså vara vald till just den maskinen o föraren.

Det var meningen att dessa två dansare, grävskopan
o killen i gult skulle fotas i en snabb serie.
Som en hattig beskrivning av hur snyggt dom jobbade
tillsammans, men GRRR..batteriet tog slut i kameran o
jag fick nöja mig med EN bild, men jag lovar, den skopan
stod inte stilla en sekund..
O i min värld skulle "In the mood" ha varit perfekt som
dansmusik till dess jazziga rörelser..
Nu ska jag ut o provköra John Deere..

4 kommentarer:

  1. Gick det bra att köra John Deere? Själv körde jag lite Ferguson men det börjar bli trångt att rymmas bakom ratten...

    SvaraRadera
  2. Ba fint, men den där j-dra stolfjädringen gör att man studsar av pedalerna, det låter inte klokt o hela traktoern juckar fram..hmmm

    SvaraRadera
  3. Min vän, din batteristandard bekymrar. Kanske en gammal helmekanisk Voigtländer vore nåt. Där får du göra allt själv. Jag har en och bildresultatet efter allt mätande var överraskande bra. Men köp i första hand nya batterier,det är en order!!

    SvaraRadera
  4. God morgon. Det är många som drömmer om att köra grävmaskin. Och det är facinerande att se en modern maskin jobba. Tyst och med väl avvägda rörelser. Har sett hur folk matats med fil med hjälp av en sked, fastspänd i skopan. Ur vanlig djuptallrik.Inte en droppe spilldes!
    Hoppas veckan börjar bra för dig.

    SvaraRadera