lördag 5 september 2009

sovasovasova

kl är 04.56 o jag vaknade nyss o kunde inte somna om.
Skit, direkt när det börjar röra sig för mycke runt om mig
trillar jag ikull.
Jag håller just nu på att stilla min värld o få igen min takt.
Nästa vecka startar vi, jag o mr.V några veckor
fokuserade på bra mat o goda vanor.
Det kan vara lite svårt när det är rörigt men vi är två
o vi hjälper varandra.
Sen kryllar det just nu av färska grönsaker härifrån trakten.
Sånt måste nyttjas, nu blire mycke veg,mat.
Så ska vi konsultera Ayur Veda läkaren Per.
Det ska bli spännande, mycke klokheter har vi att
lära av våran gamla Indiska visdom..
Ayur Veda är en 5000 år gammal lära..
Men, jag sitter i ett varmt kök o har det bra ändå.
Ska försöka tömma hjärnan o somna om igen.

Ojj, nu glömde nämna att Toddy öppnade dörren o kom in
o sa att han var hungrig, tur jag var vaken
ute är det storm o han kan inte stänga dörrar
han är ju katt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar