måndag 28 september 2009

Peter Carlsson o hans grodor..

Redan för nåt år sen sa mr.V att du måste
bara se Peter Carlsson o Blå grodorna..
(mr.V o Ingemar såg dom för lääänge sedan)
Nu är det gjort..tillsammans med Ingemar o Gunilla
satt vi förväntansfulla, i rad 9 i Iduns sköna fåtöljer
1740 spänn fattigare.

Första halvan av showen höll hög standard,
härligt ironiserande av moderna I-landsmänniskans
ytliga inställning till livet..
Han hade publiken i sitt grepp från första sekund.
Peter drev med dåtid o nutid, rappt men eftertänksamt
"Idrottare kan inte lugna ner sig bara lugna upp sig"
slängde han ur sig efter en lång monolog om
hockeyhjälmar av kork o skriller av papp..
o vilket kroppsspråk karln har...
Riktigt roligt o låtarna emellan framfördes med bravur..
oooo yea...dags för kaffepaus, ser framemot akt 2.


Förväntansfull publik, fast vissa är visst på
jobbet in i sista sekund.
Gulliga Gunilla tuggar på sitt godis, ser jag.


Så var det roliga slut, föresten Blå grodorna
höll hög klass till sista minut men Carlsson
dalade snabbt, ett tradigt utdrag ur Hemsöborna...
Gjorde sig rolig på Jailbird singers bekostnad på
ett plumpt o lågt vis...
Knulla get historien var bara tragisk, o varför fick vi inte
se det spännande jätteinstrumentet som användes i
början på andra halvan av showen..o o o..
, -sänk priset på biljetterna o skippa blajjet i andra akt.
Det skulle du tjäna på Peter, slagfärdigheten började
lukta självgodhet, det märks att han tycker om att höra
sig själv den gode Carlsson.
Men om nu Carlssons grodor var för många så höll dom
Blå grodorna hög klass, dom räddade min kväll..
Samt fikastunden med eftersnack som vi hade hos
Jan Jämte, Ingemars o Gunillas trevliga son, helmysigt!

Om ni undrar över dom dåliga bilderna, så beror det
på att jag fick mig en åthutning att jag inte fick fota av
ljudtecknikern, så jag hann inte ta nån bra bild...
(så dumt, nu när alla har kamera i mobilen ..)
Att jag skulle ha blivit stött o trampad på tårna o
därför blev extra kritisk mot slutet kan väl aldrig vara
sant, inte lilla jag, eller...

4 kommentarer:

  1. Vad kul att fara på något sådant! Även om det lanske inte höll klass rakt igenom hela... Ska vi ta en till promenad till snart?

    SvaraRadera
  2. Jajaja.. imorrn fm kanske..vi kanske skulle fara dit inte nån av oss varit förut..

    SvaraRadera
  3. Det kan vi göra, jag ringer dig imorgon vid nio så bestämmer vi nåt då om det funkar!

    SvaraRadera