onsdag 9 september 2009

Hjärtevärmare



Hjärtevärmare kan vara så mycket om man tänker efter
små saker som triggar den där känslan av "må gott".
Nämner två av mina idag (har hur många som helst)
Humlor, som ni sett i ett tidigare inlägg, dom visar att
även det omöjliga är möjligt.
Mitt hus heter Humlan, ett av mr.V's smeknamn på mig är
Lilla Humla o jag försöker få så många Humlor jag kan att
besöka oss på sommar'n med blommor o buskar.
Bl.a min Hjärtevärmare nr. två för dagen Fröken Louise Bougnet.
Humlorna älskar henne o jag med.
Hennes blomknoppar är röda men ju mer dom slår ut desto
vitare blir dom för att slutligen vara helt vita med
röda fläckar som om nån målat dom med stänk av akvarell.
Doften är perfekt, tar in rosenkvistar hela sen sommaren
o långt in på hösten.
O ju mer jag klipper ju mer blommar hon...o Humlorna sjunger.
Humlornas små hjärtan blir nog bra varma av Fröken Louise
fantastiska rosenblommor det är jag söker på..

1 kommentar:

  1. Tänk om jag hade plats för rosor.....
    Gulligt smeknamn. ;)

    SvaraRadera