tisdag 15 september 2009

Så dumt...

att vi använder ett ord som borde..

jag borde ha torkat fönstren, jag borde ha målat
dörren, jag borde ha bakat nåt, jag borde ha städat,
jag borde ha klippt gräset, jag borde ha rensat landet
blablabla..

Varje gång jag säger detta ord bankar jag mig själv med
"du är dålig"-klubban.

Inte gör det mig gladare, piggare o inte går det lättare.
Inte blir jag mer effektiv, nä snarare ineffektiv.
Det är ju bara tröttsamt o ger ingenting att vara
besviken o irriterad på sig själv.

Det finns alltid en anledning att saker inte blir gjorda
som man tänkt, kanske helt enkelt att man inte vill just nu.
Men för mig så är det oftast så att orken inte räcker till
allt jag vill göra.
Bra väder, "främmen", nån som behöver mig, ko-strul
är vanliga orsaker till omprioritering här hemma.

Varför ska man då gnälla på sig själv när
man tagit ett beslut att prioritera annat.
Jag är inte mer än en människa o borde vara nöjd med
det jag ändå har fått gjort.
Där var det igen..okej jag kan inte ta bort ord men jag ska
försöka använda det med försiktighet o eftertanke i fortsättningen.
Tjao



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar