tisdag 22 september 2009

Svalorna luftens Delfiner

Idag var första dan som det inte fanns en enda
svala att säga gomorgon till, igår var dom tre..
Känner sorg o saknad fast jag vet dom kommer igen.
Så jag skriver en "lycka till på färden hälsning" till våra fantastiska svalor, en liten hyllning till luftens Delfiner..
Svalorna

Svalungdomar som burrar sig o väntar på mat.
Kommer ihåg en händelse för nån vecka sen, var stressad
o arg, vi var sena o skulle iväg till stan. Körde självklart för fort, så var vägen full med Svalor,
inte en susning att hinna stanna...
jag vet inte om nån skadades eller dog.
Men jag böjer min nacke o skäms över mitt oförstånd.
 
Klicka o kolla in speglingen i ögat..

Karl von Linne' skrev att Svalorna gick i ide på havets botten den 17 September. Där kröp dom ner i leran o sov till nästa vår.Men i år stannade dom till den 20 vi har nog längre somrar nu förtiden.

Puttsa,puttsa dom håller sig fräscha o snygga.. dessa fantastiska flygare.Dom brukar skojja med mig o flyga snabbt o nära, katterna är dom direkt jädriga med, vi har fått oss många goda skratt i sommar.. katterna skrattar inte.





Den här bilden måste ni också klicka på o förstora,det är faktiskt två Svalor o kolla skylten..



Dom här ungarna har inte ens börjat fånga sin mat själva så ska dom flyga sååå långt bort. Flyg försiktigt kära Svalor, jag längtar redan till nästa vår då ses vi igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar