söndag 20 september 2009

Höstdimma


Klockan är 8.37 det är söndamorron..
Diskmaskinen surrar (ta i trä)
Porter snusar vid mina fötter, sonen
smet in på toan men kryper nog isäng igen..
Näpp det gjorde han inte, han går ut med
hunden. Gott.
mr.V mjölkar kor trots ännu inte okej rygg.
Våra gäster sover gott i sin husvagn,
tror jag ivafall..
Tittar ut på höstdimman o drömmer om
nästa höst då jag förhoppningsvis har en
vedspis att elda i en sån här morron.
En gräddgul vedspis i köket som knastrar,
värmer o doftar, snacka om livskvalitet.
Svalorna som skulle ha gått i ide den 17/9
enligt Linne' (förklaring kommer) är ännu
kvar, sitter o kurar på telekabeln just
utanför mitt fönster.
Tror dom drar iväg idag så jag önskar dom
lycka till på färden...
Mina ljuvliga svalor..lite sorgligt är det,
mm, lite sorgligt är det.

1 kommentar:

  1. Men det är ganska vackert med morgondimma!
    Du, skippa den andra bloggen, det är Ranchpampas som är aktuell, den andra är över ett år gammal och används ej... :)

    SvaraRadera