måndag 7 september 2009

Nu blev det kväller..

Vilken dag..
snickar'n har murat på källarnerfarten.
Rolf har målat i lagårn, Marie har varit förbi två ggr,
sista ggn för att hjälpa Valter ta in korna.
Vid halv tre talade jag med Andrej i telefon då berättar
han att Gut är hemma idag, det hade jag inte ens märkt...
Ja så tittade Pelle förbi o pulade lite åt Valter på utgödslingen.
Telefon har gått varm, bla Göran som bjöd på suris på fredag
på The Kings Road...
Han skulle föresten köra ner en ko till ett klassfoto på Lilja.
Hävdar att han pratat med kossan i dag o hon sa det var ok.
.
Gut har plockat lite lingon o jag krusbär det blev typ två dl..
Resultat lite sylt o kompott.
Sen middag vid sju, Rolf o Mona åt med oss, hon hade med sig
sättvitlökarna, i år ska jag ha mitt land hemma.
Mona stanna kvar o lånade datorn, drack lite kvällste på
kamomill, pepparmynta o humle o Honung såklart.
Skjutsa hem henne vid tio, nu säger ungarna -gonatt...
Dom är så söta.. tänk att man kan tycka så mycket om
nån o va så trött på samma en...så är det med dessa ungar just nu...
Dom gör mig varm i hjärtat men det är dags att dom börjar klara sig själva...
.
Valter är fortfarande i lagårn o kl är 22.30 får nog lägga mig själv.
Dessa bönder, dom bara jobbar o jobbar...
Ska värma upp sängen åt honom, så han blir varm o go
när han väl kommer sig isäng.
.
Ser fram emot onsdag då ska vi besöka AyurVeda Per för första ggn...
Har tjuvstartat lite med att byta ut smöret till frukostgröten med Gee
alltså renat smör..samt börjar dagen med att dricka potatisvatten som är basiskt.
Ska försöka dricka mindre kaffe, ojojoj, det är såå svårt.
Nä nu tröttbabblar jag..isäng bums, sov gott alla mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar