måndag 14 september 2009

I min värld finns det ingenting som är ute..

Men det finns saker o ting som aldrig borde varit inne..
I varje fall i våra TV-rutor.
Nä nu tar jag i, men ett litet tjuvnyp är lägligt.
Dom är rätt roliga att se på ifall man lägger in vinkeln
att dom gör en parodi på sig själva.
Det är förstås Tomas o Simon i "Sveriges fulaste hem" jag tänker på..
Visst händer det att dom kommer på nån smart lösning
mitt i smeten o ja, fantasin är det verkligen inget fel på.
Men om "praktiskt" är tråkigt o "gammalt tänk" är fel
då blir det mycket jobb för Svenskarna.

Tänk att vi skulle haka på o göra om våra hem i T o S anda, vi allihop,
vilka pengar som skulle börja snurra..
Tänk att vi nog rätt snart skulle inse att dessa hem är alltför opraktiska
för att leva o bo i, då är det dags för en ny renoveringsboom.
Undrar om herrarna T o S har fått nån liten mutslant av byggfirmor o dylikt..
För nån skulle bli rik men inte är det vi.

Deras idéer passar säkert två halvtäta medelålders män...
Men vi vanligt folk med för mycke jobb o för lite stålar redan som det
är, å ungar, å tvätt, å mat, å bilen som pajjat, å, å, å, å allt som vi
moderna människor har att tampas med...nä, där krävs smartare lösningar.
Visst ska dom här lustiga o kluriga herrarna få ha sitt program
o ja, visst ska vi se på dom om vi gillar det.
Men programmet o herrarna kanske borde presenteras för vad dom
är, mindre seriöst o mer glamoröst o tanklöst...

Ps, skickar även en liten känga till mr.Timell, som sett till att kommunens
soptippar är fylls upp med relativt nya, men dock bortslängda inbyggnadsdiskhoar..

2 kommentarer:

  1. Du har rätt i mycket men i det här programmet återanvände de ju faktiskt en hel del av deras gamla saker. Det är positivt. :)
    Apropå svamp, jag skulle behöva en karta över svampställen. Fixar du en sån? ;)

    SvaraRadera
  2. Alldeles sant. ska jag vara ärlig tror jag att dom köpt loppissaker att inreda med också..
    Men det hjälpte inte, var bara tvungen att knuffa lite i dessa självgoda smålustiga herrar.
    Svampkarta självklart, men jag har ju så dåligt minne..fixar en direkt det klarnar..

    SvaraRadera