fredag 11 september 2009

Pissless o skitlessen...

Har vi för lite problem eller vad är det för fel på människan...
Blir trött o beklämd över människors dumhet, hör här..

I sommras på radion, en kvinna som skulle vara modekunnig gör
ett reportage om sommarens klädtrend..
Det är ok, men när hon blir arg...på riktigt, för att svenska
män klär sig i shorts o t-shirt på stan på sommarn i stället
för linnebyxa o kortärmad skjorta då börjar jag fundera...
När jag hör vänner berätta om sin "nya kärlek" som är sååå
snygg o jag frågar, hur han/hon är..får ett diffust svar, eftersom
dom inte lärt känna den här personen igentligen.
När vi prioriterar vilken klädstil våra bebisar ska ha istället
för vilken näring dom får i sig, springer hellre på stan o shoppar
istället för att ta sig tid att laga bra, fräsch mat.

Skulle kunna fortsätta i evighet med exempel...men jag bryter här
o säger -det ska stylas i tid det som ytligt ska bli !

3 kommentarer:

  1. Utsidan ger insidan en chans
    Insidan ger ut sidan sin glans

    PW

    SvaraRadera
  2. PW, såå vackert..
    tyvärr så ger inte alla utsidor insidorna nån chans, fast jag tror nästan alltid att insidan syns ifall man tittar efter noga..

    SvaraRadera