torsdag 28 januari 2010

Tysst igen..skönt

snöstorm..
Igår hade mr.V avbytar'n det har varit glest ett tag
med lagårdsfria dar för honom..
Vilket visade sig i ett smällande ryggskott..suck
Tog en mysmorron ivafall, kaffe korsord, lite
zonterapi medan snöstormen ven runt huset....
Vi tänkte att ingen människa kör väl hitut idag
i detta väder...men ack vad vi bedrog oss..
Målarn kom före nie o målade till lunch, han hade
kört fast på hitvägen...
"Mona-Lisa" hon som bestämmer menyn till
kossorna dök upp i ett snömoln just före ett..
I o för sig så brukar inte dåligt före hålla mig från
vägen heller, men dom flesta har väl vett att hålla
sig hemma eller kanske inte..jajja..
.

Det blev en tur ut i lagår'n iallafall en ny kalv som
skulle pysslas om, mr.V ryggskott gjorde att jag
hakade på som hantlangare...
Sen in o äta köttbullar o ugnsbakade rödbetor..
extra gott en sån här dag !

ny bäbis blir tvättad
av sin mor, vi ville inte tända lyset o förstöra lugnet
o stämningen, därav den suddiga bilden...

oväder
När jag kröp ner i kojjen i går vid 21.30 med
mitt korsord, var det ett sabla liv ute..

nu är det tyst igen !
.
Men jag anar att lugnet blir kort..mr.V är i lagårn
trotts ryggskott o jag gissar att båd Alfasnickarn o
målarpojken dyker upp, säkert nån mer som jag inte
kommer på just nu...
Det är nog bäst att jag kommer på benen....
Borde skotta så att mr.V slipper...jajaja.. jag ska ta det
lugnt bara små, små, spadtag..jag lovar :)
Tjao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar