söndag 10 januari 2010

Att FÅ en kram av en ko..en kärlek

Kärlek kan vara på många olika sätt, jag har massor med
olika kärlekar..vännerna,släkten,våra katter..mina barn..
Valter, min vän, mitt hjärta, mitt allt...
Tvärkär blir jag stup i kvarten i folk o fä i min omgivning
o i min omgivning också för dendel, för tvärkär
kan jag bli i allt...men nu en alldeles speciell kärlek...
Låt mig presentera Grynet.


Vi har känt varan sen hon föddes för drygt fem år sen.
Redan som liten var hon go o mysig..med tjock, lurvig
päls som en stor hårig hund o klok, lite blyg kanske.

Vi brukar prata om allt mellan himmel o jord...
Okej, jag pratar o hon blurpar o slickas o kollar in mig
med sina vackra ögon, ibland får jag för mig att hon höjer
sina ögonbryn..eller så rynkar hon mulen..
det ser för lustigt ut.


Men mest kramas vi o gosar, hon verkar aldrig få nog.
Lovar att det är en alldeles otrolig känsla att FÅ en
kram av en ko, när hon trycker sitt stora varma huvud
i min famn..är helt o hållet såld o totalt
förälskad i denna goa varelse..
Min vackra o kära vän kossan Grynet..

2 kommentarer:

  1. Hon måste ju vara släkt med kändisarna Gro, Grynet och Grace! http://www.facebook.com/#/photo.php?pid=948878&op=2&o=global&view=global&subj=50494111430&id=634737346

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka fina bilder....snacka om att en bild säger mer än ord! Det räcker med att se bilderna, man behöver eg. inte läsa texten alls! Kram Ebba

    SvaraRadera