torsdag 28 januari 2010

Impulsiva Inger..

Idag när jag trodde att allsköns hantverkare skulle dyka
upp så lyste dom med sin frånvaro...nollkollInger...
Nu lite blåfoto...
Snövågor...

Att vara impulsiv är på gott o ont...
I morse slog solen in mellan kristallerna på köksfönstret
i Anstun o innan jag visste ordet av stod jag på skidorna
på väg mot Snövågshavet ni ser på bilden...
Gick ganska bra en bit, lite ska man kämpa när man
kör upp nya spår...men bakom maskinhallen blev det
inte kul längre...1 meter lössnö...är väldigt glad över mina
långa starka ben, men här gick dom bet...
Jag hade kört fast med skidor......hallå...är det vanligt..ojoj...
Kunde inte vända..bara att kämpa sig fram till mindre djup snö
..tog mig så småningom upp på bilvägen, svettig, andfådd
o jäv-igt fö-annad....får väl sona mitt misstag i morr'n min
kropp gissar jag kommer att hämnas mitt oförstånd o otänksamhet
med brinnande iver o smärta...:-/
miniträdgårdsskulptur

Men nog är det frestande...
skulle tro att fler än jag inte klarat
av att motstå detta...eller...

2 kommentarer:

  1. Visst är det vackert. Och nog drar man iväg ibland på äventyr som man sen får sota för. Men för det mesta är bilderna värda det. :)

    SvaraRadera
  2. ....visst Kerstin, Ingers bilder är värda att ses....ont o benen....äsch!

    SvaraRadera