fredag 15 januari 2010

En bild en tanke o lite från igår.


Att vara människa kan ibland innebära att
man känner sig som ett dött löv...
frusen, torr o så trött, så redo att släppa taget.
Men som en livlina finns den goda grenen där
o håller fast oss..bara så lite att vi ibland
glömmer bort den..
men så mycke att vi inte tappar taget.....
.
Igår besökte jag båd sjukgymnast o min prat-Lotta...
(idag är både armar o nacke trevligare)
For förbi snickar'n Erland o kollade hans fantastiska
ådringsmålade väggar, drack kaffe..Trivsamt :)
Hem o toklaga mat, vår arma röris hade blivit utan lunsch.
Julenutstädningen blev inte klar...skit...
Men min kompis från Guatemala ringde..gud vilken skraltig
Engelska jag har..o med ekot i telefon är det ett under om hon
förstod ett ord av vad jag sa...
MEN....hon kommer i Maj, då flyttar hon till Sverige...tjo va kul...
då ska jag träna min Engelska o hon sin Svenska :)
Idag stada...ett tråkigt måste....ikväll på spåret...Mys :)

1 kommentar:

  1. Jättefin bild, fint hur ljuset faller i ådringen i lövet och snökristallerna.

    SvaraRadera