lördag 16 januari 2010

Tid för teknik

Har aldrig varit nån teknikfreek..
Köpte en begagnad stereo när jag var 18, den hänger med än..
Mobilen, ja, har ägt en o den la jag i en låda för
8 år sen o där har den legat..
Kamera har jag faktiskt köpt några men aldrig nån dyr..
TV bryr jag mig inte i mer än att den är ful o förstör
hela rummet där den står...
Har även haft nån freestyle o mp3 men dom är efterskänkta
till nå barn o jag känner ingen saknad...

Men nu har nåt hänt...jag vill ha...vill ha...
Vill ha en undervattenskamera o en systemkamera...
O jag har sålt min själ o gått med på att skaffa en mobil..
Undervattenskameran köpte jag (på rea) i går...:)
Skitkul leksak, nu ska här plaskas o fotas tjo.
Systemkameran ska jag forska mer i, har en del specialkrav.
Samt det stora problemet.. inga pengar...det kostar att
ligga på top..nu gäller spara spara o spara.
Min vän Ingemar har en teori, att man liksom inte kommer
undan..nån gång under livet så kommer det "prylsuget"..
Jag får hoppas att det är övergående eller så måste jag vinna
pengar, eller få ett stort arv..
Stackars Moder jord vad hon ska vara less på mig, jag babblar
på om djur, natur o hur vi ska leva för att vår jord ska må gott.
Sen ballar jag ur totalt o gör precis tvärtom..voine voine...
Jag får bli katolik så jag kan bikta mig o få syndernas förlåtelse
om jag inte bättrar mig snarast...;)
Tjao

4 kommentarer:

  1. Ha ha ha...katolik - javisst, men varför inte bara njuta och bejaka dina teknikönskningar! Tag fram prylbögen i dig! Släpp loss!

    Jag ser fram mot undervattensbilder. Från vilket vatten blir det? Jag har ju faktiskt inte kläm på var du bor :)

    Förresten, sa jag att jag inte känner till kusinen....kollade och vad jag förstår bor han på Oxnö?

    Trevlig söndag, jag har en stackars hjortstek och goda vänner på gång. Steken ska vi äta och vännerna ska vi bjuda!

    SvaraRadera
  2. Tack...jag kan nog inte hejda mig..antar att det går över..prylanfallet..
    Hjort sååå gott..här handlade hela gårdagen om ko...men även hon var go..:)
    Kolla in väg 92 från umeå inåt landet...just efter Vännäs går en väg mot London Pengsjö
    Där bor vi i Holmsjö..

    SvaraRadera
  3. Aha, Ume....Vännäs...jag hade "en vän" på Teg i Ume -66. Idag vet tydligen alla vem han är...hihihi. Och i Obbola har jag varit en sommar. Där fanns en annan ung man! Usch usch usch!

    SvaraRadera