tisdag 9 februari 2010

Nu händer det grejjer...


min framtida kokvrå..


Golvläggning..det städas o mäts o kapas o klickas..

6 meters bit på plats..
Alfasnickis med storebror snickis o son.

Knytpungt golvvärme..
Här går alla slangar från golvvärmen ner i källaren...
Röris o hans mysiga elev..
Å se här kommer slangarna ner genom taket i källarn
o ska provtryckas innan dom kan fyllas med vatten...

Signalrött...
mr.V's omklädningsrum...
Fika i Anstun..
Idag hade vi rekordmånga hantverkare här...
Elektriker R. hade inte kommit ännu så han
missade fikat o mina nybakta kubbar...
Jo idag har det gått undan..men nu är jag totalt
slut o i morrn blir det stada..
Ska köpa tvättmaskin, kakel o klinker...
Snickarn är hemmastadd o klarar sig själv..
Som sagt vi har världens bästa hantverkare hos
oss...på alla vis!

2 kommentarer:

  1. Ser spännande ut. Snyggt golv! Jag hade för mig att du hittat ett golv som gick i samma färg som luckorna?

    SvaraRadera
  2. Jo ja ..den gula nyansen dyker upp i hallen för att få lite ljusare där...där är golvet rutigt..

    SvaraRadera