söndag 28 februari 2010

Körövning i Lövånger.

Nästan 200 pers hade mött upp igår Lördag..
här skulle övas för Kyrkosångshögtid i Maj i Umeå.
Körmedlemmar från hela Västerbotten hakar på o
vi ska tydligen vara över 300 när det är dags i vår..
Det är helt fantastiskt va duktiga sångare det
finns runt i bygden...
Själv kände jag mig som en nolla efter ett tags kämpande
utan några större träffar i vare sig text eller tonläge...
Lever på min förmåga att mima o se glad ut..
Men jag har inte tänkt ge upp trotts värk i armar o axlar
som kommer av statiskt pärmhållande...
eller nesan av att va sämst i klassen inte minst...
innan Maj har jag tänkt platsa bland medelmåttorna i vafall...


Jonas Anders o Anna proffsiga ledare med gott

tålamod o massor med humor..
(Anders spelade på farbror Alfs begravning..såå bra! )


Rune o Eva.

Gunnar på väg...

Eva o jag, kaffe o sned bulle..


Snygg trapp..


Detalj..(att jag inte kan fota rakt..:/....)

Material som månar
om varandra tänker man inte på..just därför.


Trött..jäpp..gett upp..nop!
Satsar på nästa övning i Umeå i April..
då går det säkert skitbra...sådeså :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar