fredag 19 februari 2010

inte som nån annans kök..

Idag har vi varit på begravning..ger en egen story om
den senare..jag är sååå trött o ganska sorgsen..
I vafall har jag inte orkat gå över o se vad dom gjort idag
i huset..enligt Valter har vitvarorna fått trädörrar.:)
Bilden nedan är tagen i Torsdas...Alfasnickis löser
diskmaskinsmysteriet o Elis svarar på "spotfrågan"..


Vi insåg jag o mr.V att detta köket inte har nån större
likhet med hemma-hos-kök som visas i våra tidningar
inte heller syns några spår av TV's inredningsprogram..
Vet inte om det är bra eller dåligt...men det är verkligen
vårt kök.. där varje beslut har varit en jämkning mellan
mig o mr.V..husets själ..vad som är praktiskt o över
huvuttaget genomförbart ..att det också är en arbetsplats
o en musikstudio o pengar som sagt, det drar fort iväg..
Jag ville ha nästan svart golv..inte mr.V..han vill ha
ådringsmålat.. inte jag...det handlar om att ge o ta..
Vi ska bo här bägge två o huset ska gilla sina nya kläder..
Vad jag kan se idag är nog att det blir rätt bra..
Tror vi kan sträcka stolt på våra ryggar..
(o tacka gud för kloka hantverkare)
Natti o ha en go helg ^.^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar