måndag 22 februari 2010

Ett besök i Sunna värld.

I Lördas drog vi iväg från allt bygg o stök här..
Fick lifta med Jonas o Anna..skönt att vara lite
social, normal o verbal...
Anders Sunna var målet..ett besök i hans ateljé.


Del av bild...modernt sprayad schablon..
klassiskt motiv o frisk lekfull krita...Yes...



Del av bild..
Antar att behovet avgör materialvalet..

Den här killen har så många ord i sina bilder
så jag skulle kunna gå varv efter varv o hitta
nya meningar..
tyvärr kan jag inte min historia o vet mycke
lite om Samer..
För visst är vår historia vår..vi lever i Sverige
tillsammans...eller hur..
Klumpen i magen gör sig påmind...
Känner mig inte direkt som en stolt Svensk
Hmm ja.. den känslan har dykt upp allt oftare
här på slutet i olika andra sammanhang..

I vafall Herr Sunna ska vi få se mer av här i
Vännäs, då han blivit inbjuden att tala om sina
bilder o ha en utställning...
Ser fram emot Sunna o våren...


(har fått lov av Anders att skriva detta)

4 kommentarer:

  1. WOOAW!
    Taffligt uttryckt av mig - men det var min första känsla!!!

    SvaraRadera
  2. Ett mycket träffande uttryck..när det gäller denna stilsamma unge man...:)

    SvaraRadera
  3. ....och jag hittade grabbens hemsida. Vilken kille! Vilken kille!

    SvaraRadera
  4. Ska genast söka rätt på den jag med..:)

    SvaraRadera