torsdag 11 februari 2010

Att komma i kontakt med sin takt..

Favvomotiv..
Det är bytt glödlampor i takarmaturen i kyrkan..
Ljuset blev hårdare men det uppstod spännande ljusspel
på väggar o tak...nice...

Igår kväll..genrep inför Söndag...
kyrkan här har 50-års jubileum o det kommer kyrktuppar
från dom högsta klocktornen vi har här i landet..
tre körer, musiker o toner från när o fjärran..
Jag o mr.V var sena (vi hade rusat ner till stada för att
fixa kakel, klinker, tvättmaskin mm) inte bra, stress stress..
Vi har överhuvet taget slarvat med körövningarna
här efter jul, för min del märks det..blir okoncentrerad,
är liksom ur spår...hittar inte ton..kommit ur takt...
I takt...
Tänk förr när jag med lätthet kunde hålla hundra bollar
i luften skulle jag aldrig ha tänkt på detta...
Att vara I det jag gör..att HA fokus..att HÅLLA takten..
Det blir så mycke bättre o roligare då..o enklare.
Jäpp..håll takten... när det kommer till taktbyte..öka..solo...
var redo..full koll..inte komma ur spår..så tillbak till
vardagslunken..bom tcha babom cha..bom tcha babom cha..
Den dag jag kan spela ett snyggt jazzsolo på min personliga
själatrumma o sen utan att att tappa takten ta mig tillbak till
ett skönt jazzvispartempo..då blir jag odödlig...
Den dan blir det total harmoni i Ingerhjärtat...
Om jag då även klarar av att ta en trivsam ton..blir livet till musik.
Antar att bättre kan det inte bli...:)


Detalj...
Lev gott !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar