lördag 20 februari 2010

Fredag den 19 Februari..Farbror Alf må nu så gott!

.
Syskonen mina hade gjort ett fint arrangemang
med Alf's "tändsticksbricka" vita stenar
o levande ljus o mitt foto av honom.
Kistan var vacker, enkel o dekorerad
med tulpaner i alla färger.
Våra handrosor var vita.


Den här orgeln står idag i gravkapellet i Burträsk..
Den som har lyssnat till den glömmer den aldrig...
Ljudet är mjukt o vackert som vinden i solen..
Nu har dom ju en alldeles eminent kantor här
vilket gjorde orgelmusiken extra njutbar..


Mysig präst..tror han var 80 år ung..
Han talade lungt o sansad Burträska
så vi alla kunde förstå..
fick oss många goda skratt vid fikat..

Kusiner..förra gången jag fångade Gunborg på
bild var det Farbror Alf som satt breve..
Nu var det Faster Birgit..visst är dom lika...
Lite vet man om vad som hända skall....


Goa Farbror Sture som talar så vackert
tänk om han skrivit ned allt klokt som han sagt
genom åren..tyvärr tror jag inte han gjort det.
Han är vår släktpoet...


Hej då Farbror Alf...
Ha nu så gott i din himmel....
jag saknar dig.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar