onsdag 30 juni 2010

Vem sket i badkaret...

Igår var det tisdag...här går Bonden o drängen
på högfart...balmannen kom vid ett...
grävmaskinsmannen har jobbat hela dan...
själv är jag efter när det gäller mitt pyssel
har inte riktigt kraft hela vägen, när markservisen
är fixad är jag rätt energifattig...o i den vägen går det.
Som sagt igår...försökte jag göra nåt i trädgården med.
Lyssnade på sommar P1.. helmysig man den där Per
med sina skådisar...så människogott...
På kvällen skulle vi äta middag hos Mona..mmmm...
(den där j-la torsken..Mona tog sig an den åt mig, gulle hon..)
Jag skulle fixa efterrätt...trevligt...
Var rätt trött när jag åkte iväg för att fixa lite ärenden
i Bjurholm o även köpa jordgubbar...
Men typiskt nog var Bjurholm tömt på jordisar så jag
drog vidare mot Vännäs o där lyckades jag plocka ihop
en vettig liter...när jag kom ut på parkeringen mötte jag
en bekant som hade mycke att berätta å nu var jag
rätt sen, gasade på rätt bra på hemvägen...
kom hem vid sju men Bonden var kvar i lagårn...
fixade klart det sista tog fram kläder åt Bonden
för att spara tid...slog mig ner i fåtöljen en stund
o tänkte att nu är jag rätt kaputt men en stund med
mat o sällskap ska jag nog fixa...
Då kommer Bonden in o ber om hjälp....
-Nån ko har skitit i badkaret...skitit i badkaret..
Trodde inte mina öron....kände att nu rann orken ur mig..
- nä det får du fixa själv...antingen badkar eller middag
jag väljer middag..sådeså...Bonden svarar...-ok..
Det går ett tag..så dyker Bonden upp igen...det går inte..
Vi behöver vara två...törstiga kor är rätt på hugget o dom
vill inte göra som man ber dom...
Då tänker jag.."man väljer sina strider"...hehe..som ni förstår
valde jag att serva kossor...
Bonden lyckades komma åt badkaret o tvätta det rent, fylla
det igen o korna jublade...
Jag var helt däckad...så jag skickade iväg Bonden med
efterrätt o kramar till Mona...själv slog jag på TV'n men
det var ingen vits.. så jag kröp helt sonika isäng...
Trött o nöjd med glada, otörstiga kossor...
Log för mig själv...här har vi ju en boktitel...
"Vem sket i badkaret....."

1 kommentar:

  1. Du är för jäkla skön....den boken vill jag läsa!!!

    SvaraRadera