tisdag 22 juni 2010

När fåglarna tystnar..

vaknade i morse just före sju...
nåt var fel...tog inte lång stund
innan jag insåg att det var totalt tyst..
Sover med fönstret öppet..alltid med
fönstret öppet o morronserenaden
den här tiden på året brukar vara
öronbedövande...men idag rådde total
tystnad..den varade i nån minut
o så var hotet borta...när nåt hotar
tystnar fågelsången...spokie....
Fick nyligen lära mig att Storspoven
har olika ljud för att varna sina ungar.
Ett som betyder..ligg ner...ett som
betyder spring till närmaste dike o
ett som betyder..räven kommer....
Häftigt....


Rudolf
Det var så kallt i går kväll när jag
var ute o fotade regnbågen så jag
skakade när jag kom in...
Snälla sommar kom, kom med värme,
kom med sol, kom med liv....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar