måndag 21 juni 2010

Även jag....


Dissade prinsessbrölloppet...visste inte vilket
datum ens för'n i Onsdas typ...Oops...
Igår satte jag mig framför TV'n dock o självklart
var det repris o självklart blev jag berörd...
Så gott med kärlek o värme istället för krig o kyla...
Så mysiga unga människor o vilken folkfest..
Svenskarna älskar sitt Kungahus o varför skulle dom
inte göra det..nåt positivt i detta land, glada o humoristiska
människor som arbetar för att ge Sverige reklam i Världen..
fonder för barn o annat socialt arbete som ska hjälpa...
Det är alltid svårt att se hur mjukvara betalar sig..ta musik
o konst som exempel...antar att Kungahuset är nåt sånt typ..
Det kostar pengar men kanske betalar igen sig i nåt mer
svårbeskrivligt men viktigt för människan...
Ja inte vet jag...kan inte säga att jag blivit Royalist men
jag fick mig en tankeställare igår framför TV'n.....
Jo just det..måste nämna mr.V uttalande i frågan..
-skicka Viktoria till Kina..alla som träffat henne kommer
att vilja göra affärer med Sverige...
Är det så att hon charmar Världen då har hon
betalat igen sig redan nu...
Sen borde alla som tjänat gode mycke på deras bröllop
ta o niga o tacka..inte minst skvallerpressen....
Jag skulle inte byta allt guld i världen mot att bli omskriven
för allt jag gjort o allt dom hittar på att jag gjort...eller att
måsta gå med livvakter...glöm privatliv om du är prinsessa...
Inte många..mig inberäknad skulle klara av att leva som dom...
Tänk att lyx inte är pengar utan nåt så självklart som
"en stund att bara få vara för sig själv" det ni....
Ja som vanligt vet jag inte riktigt...har ju inga fakta i siffror
att gå efter, samt att jag inte funderat på Kungafenomenet
särskilt mycket tidigare....antar att jag hamnat på plussidan
..jo på plus...blev glad av att se Viktoria o Daniel, blev glad
åt deras saga, blev glad åt att känna värme o humor....
Det är inte mycke som berör mig positivt på TV nu för tin
men dessa två gjorde det...
Jäpp pluspoäng för Vickan o Daniel...
Tjao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar