söndag 20 juni 2010

fantastiska vatten..

vatten
är en gudagåva..vi har rent vatten att dricka
direkt ur kran, kallt kallt...såå gott !!!
Vill vi tvätta oss vrider vi lite..å vips har vi
mjukt ljummet tvättvatten...skööönt..
Tittar jag ner i dammen är vattnet inte så
fräscht men det sköter sin uppgift...
Ger liv till små o stora djur..liv till växter
dessa på bilden har jag planterat..
men jag har flera sorter som självsått sig o
förökar sig glatt o frodigt...
Just nu så regnar det igen...o jag känner att
lite sol o värme inte skulle skada..faktiskt.
Men än en gång tackar jag min lyckliga
stjärna att jag fick födas på denna fantastiska
plats på vår Moder Jord...Med mat på bordet
o tak över huvut o såå rent, så rent...
Tjao

1 kommentar:

  1. Jadu, vatten....jag har det ju så himla gott att jag ser vatten vilket fönster jag än kikar ut genom här hemma. Det är nåt visst . visst?

    Och att sitta vid havet och lyfta blicken över horisonten! Och livet det ger i stort som i smått.

    Jadu...allt, ta me fasen allt tåls att reflektera kring! Vatten....mmmm!

    Hejsan!

    SvaraRadera