torsdag 1 juli 2010

Tackar min skapare för att ingen ser mig...

Det är som gott med djurena här i H.sjö...
Kottarna är rätt skygga men dom har ju inte
bott här så länge...
Okej kossorna får inte va på gårn'n men
dom är så nära inpå tomten så det känns
som om dom vore det..
Dom kan vandra ganska vitt o långt ifrån
husen men dom tittar till oss minst två gånger
per dag o vill då helst att vi ska klia å klappa
å prata en stund...sociala djur..jäpp
Katterna dom kommer direkt när man går ut..
Bägge två håller sig på nära avstånd när jag
pysslar med tysta sysslor..dom pratar o
testbajsar nyrensade rabatter..sociala djur..jäpp
Fast startar jag gräsklipparn drar dom fort...
Sen har vi fåglarna..jag får ibland en känsla av att
även dom har koll på oss... ja när det gäller mina
Svalor är det ingen tvekan....
Tex igår kväll när jag städade bort lite grejs från
gårn var det nog tretti Svalor som pratade med mig...
Det var som ett Svalparasoll på himlen o hela tiden
var nån nere hos mig..svischade förbi..nära nära...
Det känns som om dom leker med mig...o ja det går
inte att motstå..så jag sjunger o dansar o umgås med
Svalorna o tackar min skapare för att ingen ser mig...
Är svalor sociala..jäpp..sen har dom humor..tro mig.

Idag blir det stada o AF...får se om Ola hittat nåt
kul till min nya harmoniska framtid...
Sen träff med Lasse han behövde ett smakråd..
Hinner jag ska jag ta en kaffe o ev. en TP hos min
fotointresserade vän Ingemar...
Behöver goda kameraråd...snart slår jag till...
Kanske Svalorna ställer upp som invigningsmotiv
när min nya kamera är införskaffad..
Ska höra med dom...
Tjip tjip..

1 kommentar:

  1. Vilken trevlig miljö. Suck! Egentligen är jag ju en bykille, och ska inte bo på Storgatan i Umeå, där jag kan spotta på bilarna som ständigt passerar...

    SvaraRadera