tisdag 27 juli 2010

sommarregn

Vaknar som sagt även idag med ett
ryck...tankarna drar igång som en
dragracer...kroppen är trött...
Hör genom öppna fönstret ett stilla
sommarregn..beslutar mig för att
sova en stund till...
Då kommer åskan...upp...dra ut alla
kontakter...nä.. jag ska sova..förstått.
Kryper ner i min gosiga mysiga säng
o tänker på hur bra jag har det....
Fantiserar om åskan där ute...mörk
himmel...blixtar...urkraft..
Fantiserar om att åskovädret även
passerar igenom mig, min kropp o
mitt sinne...jag kommer att bli lätt
o renad prixis som Moder Jord blir
efter en Åskskur...
Vaknar två timmar senare lite yr..
Ny dag..Tisdag

Morronbild


Vattenspegling
på blank sten....I like...



Svalorna tar en morrondusch skvattrar o skvallrar
helt hysteriskt...tänk om jag kunde deras språk.
Ha en fin dag..

1 kommentar:

  1. Vi har svalor här också och det är ett himla tjattrande emellanåt. Undrar vad dom säger. Fin blombild.

    SvaraRadera