måndag 5 juli 2010

Lörda på landet o Himmelsk morgon..


Porterhunden vill också ha en spade att leka med..
Två sekunder efter bilden är tagen smög han
fram o nallade en.....nöjt svansande därifrån..
.
I lördags hade vi en sån där dag då folk frekventerade
gården hela dagen...det är så här ibland...
Goa Anna o lilla Ella tog en dag på landet o fiffigt nog
tittade Kattis o Micke o lilla Maia förbi...
Lilla Ella o lilla Maia fann varandra o sedan var det
lek hela dagen....tjo
Åke o Marianne tog ett saftglas innan dom åkte
vidare mot Pengsjö...
Birgitta kom med mjölkhämtarn o lite kloka råd...
Lasse var förbi för att få igen sin Porterhund...
Sommaren är här...varmt men ganska blåsigt den
här dan...en bra dag att sitta i solen o äta jordgubbar
med grädde i goda vänners lag...
.
Än en gång vill jag tacka Moder Jord för att jag får
bo i detta vackra, rena, fantastiska Land som heter
Sverige...just på denna plätt som är H-sjö...
Nu när jag skriver...sitter jag i köket med dörren
öppen mot dammen....det har regnat, luften är
svalare men inte kylig...fåglarna tjattrar o pratar..
o med dofterna som sveper in i mitt totalt stilla o
tysta kök blir det en morgon värdig en gudinna...
Ha en go dag kära vänner...

1 kommentar:

  1. Poesi, poesi när den som sannast coh vackrast!
    Tack Inger!

    SvaraRadera