söndag 4 juli 2010

Tjiptjip

Enbent...

Upptäckte att min ilske lille vän råkat illa ut..
(tror att det är samme gynnare som skällde förut)
Har kollat en bra stund o det finns icket en tillstymelse
till vänsterben...stackarn.. men den verkar inte ha ont..
Skulle tro att den mött nån hungrig typ som lurat i
gräset men lyckats klara livhanken för ett ben mindre...
Ska jag vara ärlig har jag varit riktigt bekymrad över
min lilla fågelvän...tänker att kaxigheten har betalat sig..
Men kanske den lärt sig en läxa...små fåglar ska inte mucka
med stora djur som gillar små fåglar till middag..


Men så hokuspokus...visar det sig att lilla fågeln
er en trollkarl..på en sekund har den trollat fram
ett ben till...voila...

hokus

pokus
filiokus....
Ja jädrar i min låda....vilken en...
Den lirarn klarar sig nog...jag ska sluta oroa mig.
Tjiptjip

2 kommentarer:

  1. Vilken bildserie, min än! Skrattade faktiskt högt i min ensamhet åt den trollande fågeln. Försök gärna intressera lämplig tidning. En ecka kvar till semestern = lättare att träffa goda vänner. Bara så du vet:)...
    X-bulle (bara för identifieringen)

    SvaraRadera
  2. Så himla kul! Vilken fotograf du är!

    SvaraRadera