fredag 16 juli 2010

Farbror Hjalmars resväska...


bakom min fåtölj i köket står en svart resväska..
ett arv från min Farbror Hjalmar som hade den
på sina resor till Egypten...(tror det var Egypten)
nå ja...gamla resväskor är vackra o tilltalande...
Dom kan vara spännande o fyllda med minnen...
Nu till saken...resväskan bakom min fåtölj i köket
rymmer förstås en uppgift..en estetiskt livsviktig
uppgift..den ska skydda oss från en ful men tyvärr
svårt att vara utan grej...här öppnas kanske väskan

en gång per vecka för en Engelsk deckare...typ..
eller Mash...just det...det är en TV-koffert....
O om nån av er gillar iden så kan jag meddela att
denna lösning är smidig o praktisk..
Men det krävs en platt TV...jäpp...
Så ännu en härlig sommardag..solen kom just nu
o knackade på mitt fönster...
ska ta o möta upp mitt besök..
Kram

1 kommentar: