måndag 26 juli 2010

Tänk om jag kommer på det magiska ordet..


Louise Bugnet min sköna sommarbakelse...
Som målar sig själv från mörkröd knopp till vit blomma
med skira penseldrag av cerise.. så slutligen ett litet nypon
i ett spretigt rymdskepp som jag tror drar iväg upp mot
rymden förbi stjärnorna mot äventyr o möten jag inte
kan förstå med mitt begränsade människointellekt...
Men vad vet man...jag kanske kommer på det magiska ordet
o innan ni vet är jag liten som en lus (som den på bilden)..
Då..då hakar jag på nästa nypon o sticker på äventyr...
Tjo

2 kommentarer:

  1. Jag ska avslöja något nästan ingen vet:jag råkar veta just det rätta ordet för rymdfärder på nypon.Om du lovar att inte föra det vidare ska du få veta det...det är egentligen tre:
    "Gnorfdask
    Hallonkask
    Lingonslask..."
    Lycka till med flygturen, min vän:)))...
    Som tilltugg under resan X-bullar förstås...

    SvaraRadera
  2. Ååååå..så enkelt...ja då sticker jag..byebye

    SvaraRadera