tisdag 13 juli 2010

En räddande Ängel..

första Jordisen..
Sommar, sommar, sommar....I love it.

Men det innebär en del göromål...
Antar att det med gården blivit lite som med huset..
Det är bara för mycke...jag gräver lite här o där..
men det blir liksom ingen ordning..o idéerna jag
haft..är liksom suddiga eller utan stuns..
Startar upp men avslutar inte...
Som inne..är alldeles för trött på hus för att orka
möblera o pynta efter all renovering..
Det är så mycket påbörjat o icke avslutat just nu..
Vet att med tiden så kommer jag över tröskeln
o lusten att stöka o fiffa kommer tillbaks..
Har bara en känsla av att det kommer att ta tid
denna gång...ja ni...tålamod...inte min starka sida..
Tur nog finns släkt o vänner till vår hjälp..
I veckan har Astrid varit här o grävt, rensat o
ansat...hon gillar att gräva..tur för mig det..
Plus att hon alltid har bra idéer o är kunnig..
Nu ska jag ut o plantera i krukor lite smått o gott
o det känns bara kul..
Tack Astrid för att du finns..räddande Ängel..!!!


Ja ni..

detta är sanningen..
Astrid jobbar o jag ser på...
(okej kanske inte hela sanningen..men..)
Tjao

1 kommentar:

  1. "Vet att med tiden så kommer jag över tröskeln
    o lusten att stöka o fiffa kommer tillbaks.."

    Jamenvisstsörru,så är det så är det!

    Du Inger....dina bilder...de är inte heller så pjåkiga du!

    Julikram!

    SvaraRadera