torsdag 15 juli 2010

What...???

Igår när jag i allsköns ro satt på klippar'n o lyssnade
på Sommar i P1 kom mr.V o hämtade mig...
Han sa intet ord utan drog mig till maskinhallen o
pekade...-ser du nåt konstigt..frågade han..
Jo det gjorde jag ju ganska snabbt...
Gör ni...ser ni nåt som inte hör till en maskinhall...
Tror mr.V var lite
skärrad...vad är detta.. vem har ställt den här..
o när kom den hit...???? frågetecknen hopar sig..

Vi vet fortfarande inte
vart den kommer ifrån o vad vi ska göra med den...
Men jag upplever att den inte riktigt trivs i vår
maskinhall...tror den känner sig frusen o ensam...
tror den gillar sol, värme o Moder Jord...hmmmm
Hoppas givaren hör av sig snart så vi kan hjälpa den
att hitta en plats att känna sig mer hemma på...
Tjao

3 kommentarer:

  1. Men huvaligen....den kraken ser lite malplaserad där! Är det nå'n som skämtar med er aprillo?

    SvaraRadera
  2. Visst gör den...ovänner har vi inga vad jag vet så det är nog nån som vill lämna en present...men vem...eller skämta Aprilo...
    jajja...

    SvaraRadera
  3. Jag vet:) När Jenni städade upp i ladan där hästkraken ska ha regn o solskydd så hittade hon denna mask inlindad i en jacka. Hon trodde förstås att de var eran:/

    SvaraRadera