söndag 29 november 2009

Sista leran för i år kanske...

Lovisa
följer mig varje morron o hämtar posten..om vägen
är OK..denna dag valde hon att vänta..
Vänta gjorde hon, jag tog en längre promenad o kom
igen kanske 20 minuter senare..men hon stod kvar..
I o för sig mäkta upprörd...sen såg hon till att vi kom hem.

Lera

Rytm
Många av verktygen på gården är byggda med upprepning.
Det ger en vågkännsla som jag tycker om i bilder..
En mjukhet som är vänligt för öga o tanke..
Sen att alla bilder tagna nu i detta ljus går i en brun skala
gör inte saken sämre...lugnar själen inför vintern.

Ha en go första advent !

1 kommentar:

  1. På tal om ord. Jag och assistenten Nicole, som jag inte tror du hunnit träffa, skrattade bra nära ihjäl oss igår då vi spelade Geni och en fråga "vad är Furufnatt?" dök upp.
    Det är för övrigt daldialekt för ekorre...Ha det och försvinn inte bland alla byggprojekt.

    SvaraRadera