fredag 27 november 2009

Belupen..vad är det för tokigt ord..

ett levande OOOOO..
Det händer då o då att jag blir fångad av ett ord..
Nu hände det igen eller rättare sagt i Torsdags.
Jag o mr.V var på promenad uppe på berget o där bland
alla höströdbrunlilarosa växter stack det upp en sten..
En ljusgrön sten...då..bonk i mitt huvud satt det där...
mossbelupen,,,belupen...belupen..ganska kul att säga
men vilket ord va...
Dom foton som är med här idag är tagna idag o jag antar att
krävs mycke mer mossa än så här innan nåt är mossbelupet..
Fast detta kanske inte ens är mossa..lav kanske..hm

blir lätt tvärkär i detaljer..

1 kommentar:

  1. Hm...jag tycker nog att belupen funkar för båda bilderna. Men det blir lite lustigt när man ser det för sig själv.Har inte hittat någon direkt test av kameran du nämnde men den ser i alla fall rejäl ut.Och Olymus i allmänhet brukar få bra betyg. 10 miljoner pix är ju bra, ochså.Pix var för övrigt en halstablett som i min barndom fick tjäna som övergripande beteckning för alla halstabletter. Ut i lagårn o kolla läget nu!!:))

    SvaraRadera