fredag 6 november 2009

senaste dagarna här i H-sjö..


Detta är vår årstid nu, mycke lera med en glimt av vinter..

förgrymmad bonde igår Torsda..
Utgödslingen har pajjat o vi som ska o fika på Aimees dagis.
plockar fram bilen ur leran..
I sista minuten drar vi mot stan o dagisfika, Niko's bullar
o muffins, mmmmm
Aimees kompis o Valter's bekant
jag slutar aldrig att förvåna mig, han känner folk över allt.

Min vackra, kloka dotter o mitt underbara ostälskande barnbarn.
Tog med en TV till Aimee, men hon var för trött så hon bankade
till den, tur hon inte slår så hårt än, när hon fått sova på saken
blir hon säkert nöjd, lilla argbigga...fniss
.
Bästa snickaren..
sätter upp fönsterfoder, idag regnar det i vafall inte på den stackarn.
Nu är alla fönster bytta på nedervåningen, gissa hur ljust det blev i
köket, när väggen är borta kommer vårt kök att bli så ljust, härligt..
.
Ett litet tillägg, äntligen fick Valter tag i en ny skinnväst, dom växer
inte på trän, en likadan som förr men i rätt storlek.
Jag är nådigt less på dessa djurrättsaktivister som sett till att det inte
finns en enda skinnklädes affär kvar i stan, j-vla skitungar !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar