onsdag 25 november 2009

Lägesrapport.

Idag ser jag grannen, jo jag har faktiskt en...
Dimman har lättat o jag är lättad..ska ut med bilen.
Regnet hänger tungt över taken, vägen är LERA.
Men tar jag mig ut till asfalten är det lugnt..
Ingen halka här inte..+4,4 grader...

I lagårn har ännu en kalv sett dagens ljus inatt..
Det kryllar av fyrbenta bebisar där, så härligt..
Men mr.V får långa lagårdspass..en vecka eller så..
I helgen börjar vi riva köket, då vore det bra om
han syntes inne här..

Igårkväll genrep för Anna-Lotta o Göran Fristorp-
föreställningen med kören på Torsdag..
Kändes bra trotts att jag inte varit med på slutet..

Idag blir det som sagt "stada" tyvärr på trista Lassa..
men flyttkartonger, fågelmat, människomat o en kram
till Niko ska även hinnas med..

Är glad att jag inte valde bort julsånget med kören, nån
stans ska man hämta energi o den funkar just nu..
är glad att jag tackade nej till att sjunga solo i December
det hade blivit för mycke..jag lär mig, sakta men säkert..

Ja..detta vart som en lägesrapport o då är det väl bara
att avsluta med det faktum att dom närmaste veckorna
kommer att bli kaotiska......men dom ska leda till bättre
tider o en Inger på hugget igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar