söndag 8 november 2009

Diffusa dar...Vaccin / Fläskfeber

dagens köksfönster kl.7.30

Ju närmare vintern vi kommer börjar dagarna likna
filmklipp ur en fantasystory..
Ljuset förlorar sin kraft, regn o dimma hänger över
åkrarna, dagarna blir korta, dagsljuset får eventuellt en
stund mitt på dagen om himlen inte är täkt av moln..
Människorna förvandlas till varelser utan konturer..
Jag skymtar deras anletsdrag när jag möter dom på gatan.
Men vet att dom bara visar sig, sitt riktiga jag, inomhus
om alla fönster o dörrar är stängda o där finns värme.
Konturerna bleknar, tiden saktar in, mörkret kräver sin
plats, vintern, vilan är här o det är som det ska...

Så är vintern också förkylningstider..är ingen ja-sägare till
vaccin o penisilin, är inte emot heller..men tycker att man
ska vara väldigt, väldigt försiktig..
Det är inget lördasgodis man stoppar i kroppen..
I fredags gick jag emot min egen vilja, jag tog vaccin mot
svininfluensan.
Att Valter som är astmatiker vill göra det förstår jag.
Men jag, okej mitt immunförsvar är inte det bästa..
Har jag fått flunsan hade jag nog blivit ganska sjuk men
knappast dött..
Reaktionen av vaccinet var mycket obehaglig, inte som en
förkylning, utan som smärta o obehag i muskler o nerver..
är totalt matt idag o mycket obehaglig till mods..
Nu är det ingen vits att ångra det man gjort och Valter är
nöjd o tryggad, så det var väl värt det..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar