tisdag 24 november 2009

-he jer för bedrövlit'

kl är 7.40...samlar energi...skulle behöva göra
ett ryck...på sönda ska detta köket vara tomt
anstun ska vara städad..min hjärna ska vara
allert o på hugget för att ta beslut som dyker
upp under arbetets gång..
Snart kommer K han hjälper mig i Humlan idag..
Vad ska vi äta idag föresten o sen vill jag ta en
tur o hälsa på sonen..
.
En märklig syn dök upp...genom mitt köksfönster
genom mörkret o dimman ser jag hur ett tivoli
sakta tar sig nerför backen, det blinkar o lyser i
allsköns färger..
Stannar som för att svänga in hit meeen...åker
vidare, backar tillbak o upprepar samma sak igen.
Så...borta...bara mörkret o dimman kvar..
.
Själv är jag nästan mörk, dimmern är nerdragen
till sparläge, snacka om automatisk energikontroll.
Kroppen gör som den vill, försöker jag öka så fräser
den åt mig eller bara skiter i mig, helt enkelt...
Herreminje hur ska detta gå, måste skratta åt eländet...
-he jer för bedrövlit'
.

2 kommentarer:

  1. Ett tivoli!? Vad ville det? Göra dig glad eller fundersam? Kanske ville det ge dig lite energi med sina blinkande lampor! Vad gjorde tivolit där om inte muntrade upp dig. Det var nog dess mening.

    Energikram från Sööötälje

    SvaraRadera
  2. Tack för kramen tror tametusan den kom fram..:)
    Ja nu var tivolit en grusbil...som försöker få vår väg att hålla ihop..regnet gör att vi snart inte tar oss fram här...men i min värld så fick den vara bägge och...grusbil o tivoli...häpp !

    SvaraRadera