torsdag 3 december 2009

Tiden rusar..

Idag Torsdag.. Godmorgon Moder jord..
En gudomlig värld att börja dagen i tänkte jag när jag pallrade
mig ned till postlådan vid halv 8 tiden i morse...
Det har blivit några dar sen jag skrev sist, det har helt enkelt
varit fullt upp...så låt mig backa till Söndakväll...



Lasse, vår egen demolation man...började riva köket i storhuse'
Tonerna från Jack Ripper med Nationalteatern kompade till
Lasses jonglerande med köksskåpar från 50-talet som nu flög
ut genom dörren som om dom vore pappkartonger...
Snickar'n o rörmockar'n har grejat i humlan, så hon blir nog klar
i veckan om elektrikern kan komma..
Så nu önskar vi en trevlig o ordentlig hyresgäst...
Själv sitter jag nu i Anstun' o skriver, brasan knastrar i kaminen
o jag är sååå glad att vi har detta frächa extrahus att bo i under
köksrenoveringen..
I tisdags var vi till stan, Jullunch på Länsförsäkringar, vi tog snickar'n
med oss för att lyssna på Jämte som tagit över vår spelning eftersom
vi har haft för mycke att göra...Gulle han !
Men framför allt så grattade vi Nikolina som fyllde 24 år tänk att
det är så länge sen jag födde denna fantastiska tjej..
må hon leva lycklig o länge !
.

Onsdag morron..tidningspromenad..
Äntligen har leran fått lägga sig, hård o frusen under vita, rena
snön...allt, människor, djur, blir liksom lättare, ljusare o gladare..
Trevlig Lunch med snickis o röris, fast jag var tvungen att rusa..
Skulle till min goa sjukgymnast som ser till att inte kroppen min
fastnar i fullgasläge..
På kvällen skjutsade jag mr.V till hans konstföreningsdamer...själv
passade jag på att åka o krama Gustav en stund....
.


Till sist vill jag bara nämna att Bella åkt, gud vad jag kommer att
sakna hennes ljud....den stämman har ingen annan traktor.

Nu åter till byggdammet...Tjao...

2 kommentarer:

  1. Tänk 24 år.....våra små tjejer....Trångsund...Stockholm...Södertälje...
    Huddinge....Ja du Inger det var tider de, men inte har väl vi blivit 24 år äldre?

    SvaraRadera
  2. lite läskigt, jag skulle nog vara lite rädd om jag hade en figur som L i köket med en kofot... :)

    SvaraRadera